יום שישי, 26 בספטמבר 2008

עיר הקודש, הקריה והפצצה

בארץ צרה וארוכה כמו שלנו, תל אביב היא כמעט המקום המרוחק ביותר מגבולות המדינה. על כן במשך ההסטוריה הקצרה של מדינת ישראל היתה היא המקום המוגן ביותר מפני תוקפנות חיצונית, ולכן גם המיקום הסביר ביותר למרכז השליטה והבקרה על צה"ל. לכך גם תרמה הקרבה הגיאוגרפית לבסיסי צהל הגדולים במרכז אשר ירשנו מהבריטים. היום בסיסים אלו בדרכם החוצה מהמרכז וזהו מועד הולם לשקול את העתקת המטכ"ל ומשרד הבטחון למיקומם הטבעי בירושלים
.
עם כניסת הטילים הבליסטיים לאזור ובקיעת היכולת הגרעינית של אירן, חל מהפך: מרכזיותה של תל אביב רבתי וחשיבותה המשולשת כצבר תעסוקה ומגורים והיותה המוקד העיקרי של קבלת החלטות הן כלכליות והן וצבאיות, הופכות אותה למטרה מזמינה במיוחד. מכה גרעינית תקטע את המוח של הצמרת הצהלית ותשתק את יכולת התגובה של ישראל. פגיעותה של ישראל דרך השמדת תל אביב היא הזמנה מפורשת "לרעים" להנחית את המכה.

לעומת זאת, הר הבית על מסגדיו הופך את ירושלים למקום קדוש לאומה המוסלמית החובקת עולם. על כן ההסתברות של תקיפה גרעינית עליה על ידי מדינה מוסלמית שואפת לאפס.

ההגיון הפשוט מכתיב צעד חשוב ומיידי: להעביר את הקריה הבטחונית לירושלים, סמוך ככל האפשר להר הבית. כך ישמש אללה למגן אלוהי על הצמרת הבטחונית שלנו, והיא תהיה עדיין כשירה להגיב על תקיפה גרעינית ותוכל להשוות ואף להכפיל את משוואת המוות. אפשרות זו המכונה "השמדה הדדית ודאית" (MAD – mutually assured destruction) היא כידוע מתכונת ההרתעה היעילה והייציבה ביותר בין יריבים גרעיניים. צעד זה חייב להתחיל עכשיו ולהסתיים לפני השלמת האירניים את היכולת הגרעינית-בליסטית שלהם.

כתוצאת לוואי נקבל את התועלות הנוספות הבאות:
· תקשורת פנים אל פנים נוחה ומועילה בין הצמרת האזרחית והבטחונית
· איתות ברור על ריבונות ישראל בירושלים בירתה, עיר שלאחרונה הופכת לנטל במקום נכס
· המעטת חשיבות תל אביב וגוש דן כמטרות גרעיניות או קונבנציונליות
· הזרמת מסיבית של משאבים והשקעות לעיר הבירה
· תוספת תעסוקה משמעותית של עובדי הקריה, אנשי צה"ל ואזרחים
· תוספת תעסוקה של ספקים מכל סוג לבאי הקריה
· המרצת סיום פרויקטים חשובים כגון הקו המהיר תל אביב ירושלים, והרכבת הקלה.

עם כל ההערכה לזרוע הארוכה של צהל, מכה צהלית מקדימה על מתקני הגרעין של אירן היא הימור על כל הקופה, הימור שמתאים אולי למשחקי מחשב עם אפשרות של reset לאחר תוצאה שלילית. על כן, מאחר והפיתרון האידאלי של השבתת מתקני הגרעין האירניים הוא יותר משאלת לב מאפשרות, הצעד הפשוט הרבה יותר של העתקת אתר הצמרת הבטחונית לירושלים הוא הפיתרון האופטימאלי. אנחנו יכולים וצריכים לאמץ אותו, ולהתחיל עכשיו.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לפי הדוקוטורינה הצה"לית המעודכנת התמרון הקרקעי חזר ובגדול, או בעברית - טילים ללא כיבוש השטח זה לא זה - כמו (שכנראה) הוכיחה מלחמת לבנון.
לפיכך קידום המטכ"ל לכיוון הגבול, קרי ירושלים, הוא עדיין עניין מסוכן.

ואגב יש יתרון בפיצול השליטה במדינה בחירום בין ת"א וירושלים. כך לא כל הביצים נמצאות בסל אחד.