יום חמישי, 27 במרץ 2008

"דיזנגובה פינת אלוזורובה"

עכשיו, כאשר תל אביב חוזרת לתפוס את מקומה הראוי, ורחוב דיזנגוף קם כעוף החול לתחייה, עכשיו זמן הולם לניצול ההצלחה ומינופה. האורבניסט קווין לינץ' סיכם את מה שידוע אינטואיטיטיבית: בעיר טובה אפשר להבחין בצירים ובמוקדים. דיזנגוף הוא לבטח ציר חשוב. והראייה, ביום שישי האחרון שחפף עם פורים השתרכו תורים ארוכים בפתח מסעדות ובתי קפה ברחוב, והמדרכות היו עמוסות בהולכי רגל. גם בימים רגילים הרחוב שוקק.

ציר חשוב רצוי שיקשר בין מוקדים חשובים, (וזה מחזיר אותי לצורך להתמיד בלחץ הציבורי להחזיר את כיכר דיזנגוף אל מפלס הרחוב). במקביל, ראוי לנצל חלון הזדמנות שנפתח עכשיו להקמת מוקד שני על ציר דיזנגוף, בצומת החשוב בפינת ארלוזורוב.

במרחק נגיעה מאותו צומת עומד לו בשיממונו אתר מוסך דן הבולט בכיעורו ובאי התאמתו לרקמה העירונית שהתפתחה מסביבו.

לאחר דרך חתחתים של תכנית רודפת תכנית, גאות ושפל בשוק הנדל"ן וסידרת בעלים מתחלפת, מסתבר שגם הפרוייקט האחרון הולך לסל ונבחר מתכנן חדש. זאת ההזדמנות להחליף דיסקט ולראות את האתר לא רק במבט של "ניצחון פרטי"(כלומר תשואה מקסימאלית ליזם ולבעלי הקרקע) אלא גם "ניצחון ציבורי", כלומר תרומה ארוכת טווח לרחוב, לרובע ולעיר.

בין האתר לבין צומת דינגוף עומדים שני בניינים ישנים בני קומותיים שלוש אשר פינויים יחשוף את הפרוייקט אל הצומת ויגרום לו לעלות ליגה. במקום עוד מגדל מגורים סתמי על ארלוזורוב, תתקבל כיכר ציבורית בצומת החשוב – וכך יווצר עוד מוקד חשוב, עוד דגש אורבני לעיר תל אביב המתחדשת.

למגיב האנונימי, חלילה לי מלפגוע ב"קפה בתיה". עכשיו באי הקפה יוכלו לנשום אוויר נקי ולחזות בכיכר שוקקת.


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

סליחה, אתה מתכנן להוריד את קפה בתיה מהמפה?.....כך לפחות משתמע מהרעיון בפריקט בינוי פינוי שאתה מציע למתחם מוסך דן....הסבר נמק ופרט בבקשה