יום שבת, 27 בדצמבר 2008

אדריכלות הביזאר -- בניין ושמו מלפפון חמוץ The Gherkin

אני מאד אוהב את לונדון, אבל נזהר לא להכנס אל שדה הראיה של הבית הזה, יצירתו של עוד כוכב אדריכלות, נורמן פוסטר. על פי שמו (של הבית לא של האדריכל) ברור שיש אנשים שהוא מזכיר להם את אותו הירק. לי הוא מזכיר קליע של תותח. יש כאלה שרואים בו דמות אבר המין הזכרי. מבקרי אדריכלות אומרים את זה גם על מגדלים פחות פרובוקטיבים.


אבל, עם יד על הלב, אתם באמת אוהבים את היצירה הזאת ? (כמעט אמרתי "היצור הזה"). מעניין מה היה אומר עליו סיר כריסטופר ראן אשר הקתדרלה שלו באותה השכונה.


כמו בטקס נישואין נוצרי, אני מכריז: אם יש למישהו דעה -- זה זמן טוב להכריז עליה. (אני מוכן לספוג גם עלבונות, אבל רק תגידו! . . .

תגובה 1:

יאיר אמר/ה...

גם לדעתי יש בניינים נאים יותר, מצד שני כל אחד וטעמו... אבל זו הזווית הכי פחות חשובה. לא ראיתי את הבניין בעיניים, ואני לא יודע איך הוא בקומת הרחוב, ובעיקר - מבפנים.