יום ראשון, 10 בפברואר 2008

"ירושלים של שכל"

במשחק ספירת הראשים בירושלים לא ברור מי יגבור – החרדים או המוסלמים. מכל מקום, העיר לא תצא מחוזקת מהתחרות הדמוגרפית הנ"ל. אולי יגורו בה בעתיד הלא רחוק מיליון תושבים, אבל רובם יהיו חסרי השכלה וחסרי כלים להתמודד בשוק העבודה. עוד מעמסה על הקופה הציבורית הקורסת
העברת המטה הכללי של צה"ל ומשרדי הממשלה כולם לירושלים (פרט לאלה הנותנים שירותים מקומיים) תניב פירות חשובים: חוסן תעסוקתי כלכלי לעיר וחוסן לאומי ואיסטרטגי למדינה.
  • תל אביב המכילה את משרד הביטחון והמטכ"ל מהווה מטרה מפתה ביותר לאויבים השואפים להשיג את נשק יום הדין. כיום, פגיעה של חימוש גרעיני בתל אביב (אם על ידי מדינה או על ידי ארגון טרור) תהרוס את מרכזי השליטה והפיקוד של המשק האזרחי ושל מערכת הביטחון. העברת מתקני הפיקוד של מעב"ט אל ירושלים תגונן עליה בגלל הסמיכות למסגדי הר הבית. נראה לי שאפילו המוסלמי העויין ביותר את ישראל ירתע מלתקוף את ירושלים בחימוש גרעיני. בניגוד למערכת הכלכלית המאוד מבוזרת, מערכת הביטחון מופעלת על ידי שרשרת פיקוד אחת שהממשלה בראשה, ועל כן העברתה לבירה לא רק רצויה אלא גם אפשרית.

  • נוכחות מערכת הביטחון השלמה בירושלים יאפשר מגע פנים אל פנים מיידי בין הקבינט הבטחוני לבין אנשי מעב"ט בעיתות משבר וגם בימים כתיקונם כאשר מתבקשת עבודת מטה רציפה לתחזוקת העוצמה הצבאית-מדינית המשולבת.

  • מיקומה של מפקדת מערכת הביטחון בירושלים יצמיח אלפי מקומות עבודה בבירה, הן של העובדים הישירים והן של מערכת ספקים עניפה. שום מעשה כלכלי יזום אחר לא יגרום לזעזוע חיובי כגון זה.

  • במצב חדש זה לא תהיה שום הצדקה לדחות את השלמתם של מתקנים אזרחיים אסטרטגיים כגון: הרכבת המהירה תל אביב – ירושלים; רשת כבישים מהירים בין הבירה ויתר המדינה (כזאת שאינה נסתמת עם התאונה הראשונה או שריפה בשער הגיא); רשת הרכבת הקלה העירונית.
  • הצריכה המוגברת של העיר המחוזקת והשירותים הלוגיסטים שיגזרו ממנה יכתיבו היערכות מואצת של מתקנים לאורך המסדרון לירושלים, ויעבו אותו.

  • וכפועל יוצא מכל הנ"ל, צעד בעל משקל כגון זה יהווה מסר ברור וחזק אודות כוונותיה של ישראל באשר לעתיד בירתה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כירושלמי אשמח אם תגיב לטענות המועלות בבלוג זה.

http://planning-jerusalem.blogspot.com

חנות ארוס אמר/ה...

חייבים לחזק את ירושלים